dimarts, 2 de juny del 2015

VALLDEMOSSA

Entre el cel i la Terra

El pasat dijous 21 els alumnes de 3r i 4t de diver vam anar a Valldemossa a fer una caminada per la ruta que l'arxiduc Lluis Salvador va crear per que la gent hi pogues difrutar de les vistes.

Un poc sobre l'arxiduc..

Neix a la ciutat de Florència,  el dia 4 d'agost de l'any 1847.Va visitar Eivissa i Formentera per primera vegada l'estiu de 1867, als vint anys, abans d'establir-se a Mallorca el 1872. Dedicà el primer dels nou volums de la seva monumental obra Die Balearen.L'arxiduc comprà la seva primera finca a l'illa, la finca de Miramar, a Valldemossa, el 1872.Va morir el dia 12 d'octubre del 1915.

Vam partir a les 8:30 del centre,vam arribar a Valldemossa devers les 9:45.Alla ens esperava el nosetre guia,Joan Carles Palo (Don Palote per els amics).Antes de començar ens va explicar un poc de la vida de l'arxiduc i de la relació amb Ramon Llull.Vam començar a pujar per els camins fets per l'arxiduc i ens trobarem diverses edificacións.

Torre de vigilancià,desde aqui feien senyals de fum o de foc per alertar de un atac pirata.

Resultado de imagen de mirador des tudons
El mirador dels tudons
Una gran alzina que em va cridar molt l'ateció per les seves dimensions.
La creu k hi ha a l'entrada a la cova on Ramon Llull venia a"pensar"

Coll de caçador
 Una estancia per seure, que l'arxiduc va fer per que els visitants poguesin descansar.S'anomena pla de s'ullastre
Un forn de calç

Una de les hermites velles
 Les parets de les hermires velles
Puig des verger
Sa foradada
Desde es mirador de s'hosstatgeria.

Aqui va acabar la gran excurció,em va agradar molt aquesta excurció per lo que vaig aprendrer de la Serra de Tramuntana,l'arxiduc,i en Ramon Llull gracies a el nostre guia Joan Carles Palo.Tambe vaig gaudir de les magnifiques vistes i de pasar un bon dia amb els companys.

Joan Toni Buades Martinez

1. Molt complet!
    Hi ha una imatge que no es correspon amb el peu de foto: la del forn de calç!!!